Tanko in Tonin: Pri RTV ravnate nedemokratično in grabežljivo

Protesti iz opozicije, da ravnajo nedemokratično in si jemljejo nesorazmeren vpliv na javni zavod RTV, so zaznamovali glasovanje državnega zbora o novih članih programskega sveta RTV. Je pa
brez posebnih polemik za pet članov nadzornega sveta RTV Slovenija 55 poslancev potrdilo kandidate, ki jih je prejšnji teden izbrala mandatno volilna komisija. Deset poslancev, povečini iz NSi in Levice, ki nista dobili zastopnikov, je bilo proti. Andrej Whatmough Grah (SMC), in Aleksander Igličar (SMC) sta že člana in sta dobila nov mandat, na novo pa so nadzorniki javnega zavoda RTV postali Damjan Damjanovič (SDS), Stanka Premuš (Desus) in Matjaž Rakovec (SD). V nadzornem svetu ima štiri predstavnike še vlada, dva pa zaposleni.

Koalicija monopolizira programski svet

Matej Tonin (NSi) Foto: DZ/Borut Peršolja

Bolj polemično je bilo pri programskem svetu. Iz NSi so protestirali že pri določanju petih predstavnikov strank. Doslej je veljalo, da pet največjih strank dobi po enega predstavnika. Tokrat pa so kandidata NSi izločili, SMC pa je dobila dva. Matej Tonin (NSi) je opozoril:
„Če bi sledili dosedanji praksi in bi upoštevali vrstni red velikosti poslanskih skupin, bi morala po enega predstavnika dobiti SMC, Desus, SD, SDS in NSi. Torej bi bilo razmerje med koalicijo in opozicijo tri proti dve v korist koalicije. To bi bila na nek način neka demokratična razdelitev, sorazmerna in tudi v skladu in v duhu tega zakona. Če še lakomnost SMC na nek način lahko razumemo, pa na žalost ugotavljamo, da tudi med opozicijskimi strankami ni neke solidarnosti, da bi na tovrstni precedens opozorili in na tovrstno nesorazmerno zastopanost koalicijskih predstavnikov.“
Ni pa Tonin omenil, da je bil zadnja leta nekajkrat večja SDS sploh brez predstavnikov v programskem in nadzornem svetu. Pet predstavnikov strank, brez zastopnika NSi, je potrdilo 59 poslancev. Izvoljena sta bila s tem že dosedanja svetnika Ciril Baškovič (SD) in Petra Ložar (SMC), dodatno pa so programski svetniki postali še Igor Prodnik (SDS), Jože Poglajen (Desus), in Vesno Ugrinovski (SMC).Ob poslancih NSi je proti glasoval še poslanec SMC Marjan Dolinšek, ki pa je, ko sem preverjal, pojasnil, da se je pri glasovanju zmotil.

Tanko: Govorite o pluralnosti, o širini… Nič ne drži!

Na posnetku desno Jože Tanko (SDS) Foto: DZ/Barbara Žejavac

Da je koalicija grabežljiva pa je, ko so potrjevali še 8 predstavnikov civilne družbe, protestiral tudi Jože Tanko (SDS), ki je opozoril, da je v preteklosti veljala delitev teh mest med koalicijo in opozicijo v odvisnosti od moči. Zdaj so si pa vladajoče stranke vzele vse položaje. Povedal je:
„V teh dveh letih ste si izglasovali 16 članov programskega sveta po podobi koalicije, od 29. Če ob tem dodam, da smo pri prejšnji točki izglasovali še 4 koalicijske na predlog poslanskih skupin koalicije, potem ima koalicija v programskem svetu 20 od 29 članov, torej dvotretjinsko večino. Naj še povem, da sta dva člana iz nabora verskih skupnosti, trije od zaposlenih, toliko da vemo, o čem govorimo. Opozicija v programskem svetu nima pravzaprav nobene moči. Prej ste izvolili enega na predlog naše poslanske skupine, Matej Tonin pa je povedal, da imajo problem, ker ste njihovega edinega kandidata zavrnili. In dejansko v tem programskem svetu je vpliv opozicije točno tri odstotke. In vi govorite zdaj o pluralnosti medija, o širini, o ne vem čem – nič od tega ne drži. Programski svet RTV je narejen izključno tako, kot je podoba, ki si jo je zaželela koalicija levih strank v državnem zboru. Takega predloga že zato, ker so kršena osnovna načela Zakona o RTV ne bomo podprli.“
Kot predstavniki civilne družbe so po tem protestu Tanka s tesno večino 47 glasov, nujnih je bilo najmanj 46, postali še: Marija Aleš,Lado Ambrožič, Matjaž Juhart, Matej Košir, Žiga Kušar, Marija Matilda Orešnik Ocvirk, Gašper Salobir in Jelka Strgel. Proti je glasovalo 16 poslancev.

Advertisements

6 thoughts on “Tanko in Tonin: Pri RTV ravnate nedemokratično in grabežljivo

  1. Hmm, če dandanes kdorkoli milsi, da lahko preko TV in radia nekako usmerja novice, potem je popolnoma pozabil na zasebne tv in radie, da o spletu (internetu) in drugih virih informacij niti ne govorim.

    Všeč mi je

  2. Dejstvo, da volijo člane programskega sveta v DZ, že samo po sebi govori o tem, da je RTV Slovenija državna ustanova in nikakor v službi vseh javnosti v Sloveniji. Še bolj nam to dokazuje logika “delitve plena”, s katero si vsakokratna parlamentarna večina oz. vladajoča koalicija utrdi vpliv in oblast tudi nad monopolnim državnim medijem.

    A težava je v tem, da za delovanje “državneg javnega zavoda” RTV Slovenija po zakonu s svojimi obveznimi prispevki prispevamo vsi porabniki električne energije, medtem ko si ves vpliv nad delovanjem “državnega javnega zavoda” RTV Slovenija lasti vladajoča politična elita oz. strankokracija.

    Državna oblast oz. vladajoča strankokracija naj se že enkrat odloči:
    če je RTV Slovenija “državni javni zavod”, potem naj prevzame financiranje v celoti državni proračun in gledalce popolnoma razreši plačevanja prispevkov in tudi abotnih reklam in drugih komercialnih zlorab javnega medija.
    Če pa je RTV Slovenija javni medij, ki ga financirajo z obveznimi prispevki fizične osebe in s poslovnimi naročili pravne osebe, potem pa morajo odločati o vseh organih vodenja in upravljanja neposredno naročniki oz. plačniki programov. V tem primeru se morajo organi zakonodajne in izvršne veje oblasti dosledno in popolnoma odreči vsakršnemu vplivu na vodenje in upravljanje javnega zavoda. In to takoj.

    Všeč mi je

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s